Saturday, October 31, 2009

Aktiviti sepanjang Oktober 2009


fuh...akhirnya aku berjaya jugak menyiapkan satu entri hari ini. walaupun pedih mata menahan ngantuk balik keje shift malam, terubat juga dengan kejayaan aku yang tak seberapa ni. senang cerita aku ringkaskan entri kali dari event selepas raya sampai la malam tadi. layan walaupun terpaksa!!



************************************************************************************

Beraya di kuantan
sebelum raya bini aku dah merancang untuk beraya ke rumah Asum di kuantan. Joy dan Ayuni pun nak join sekali. bukan apa, nak layan baby Zariff jalan-jalan. acara ni sebenarnya bini aku plan nak buat acara tahunan. tahun pertama kami kahwin kita orang melawat ke sana. tahun lepas dorang melawat kesini. jadi tahun ni adalah giliran mereka. di sebabkan joy dan ayuni pun dah join acara ini, mungkin giliran rumah mereka pula pada tahun depan. tapi takpe...rumah dorag dekat je kat batu pahat.

*Angah, Aqil, Wanie, Ayuni dan Baby Zariff


*Baby Zariff...junior drifter ni. kecik-kecik lagi bapak dia dah belikan AE86 sebiji.


*posing depan kedai jam


masa ni kita orang jalan-jalan di East Coast Mall. Mall baru bukak katanya. boleh tahan la tempat dia. aku ada terasa macam jalan kat City Square JB la plak. jalan punya jalan, aku beli topi kat butik Quiksilver sebagai kenangan.


*jom makan


*anak sape la ni...


ni Abqary baru lepas muntah kat tempat budak-budak main gelongsor angin. lepas makan terus join abang-abang main lompat-lompat kat gelongsor angin tu. lompat punya lompat, terus muntah. habis basah baju dan seluar. mak dia apa lagi, amek kesempatan beli baju baru la. dapat jugak shopping kat kuantan. walaupun beli baju untuk anak.


*Asum bersama kamera LOMO nya. banyak gak koleksi dia. ada 6 biji termasuk 2 kamera polaroid kecik dan besar.


*Abqary, Ayuni, Baby Zariff, Wanie dan Aqil


*Asum, Angah dan Anaki di depan Mc D TC (teluk cempedak)

tak sabar rasanya nak datang balik ke kuantan. udang kat sana semua saiz XL. memang puas hati brader. rugi kalau datang kuantan tak layan seafood. pasni aku nak layan ketam ngan udang kara plak.



*************************************************************************************

Suskepek!? saya mahu duit sahaja


raya ke 3 aku start selsema. mungkin terkejut sebab makan banyak di siang hari. selang 2 hari aku batuk. selsema tak hilang lagi. 4 hari selepas tu aku demam. tak boleh handle punya pasal aku MC 1 hari. ingatkan dah berehat 1 hari kat rumah dah ok. rupanya makin parah. suhu badan aku turun naik tak menentu. yang tak bestnye walaupun aku duduk dalam kereta tutup tingkap tak bukak penghawa dingin, badan aku seram sejuk mengigil-gigil. memang tak boleh handle bila batuk,selsema dan demam melanda serentak. lagi tensen bila aku tak dapat merokok. tasteless orang putih kata.

lepas dapatkan rawatan kat klinik, doktor panel aku bagi 1 surat rujukan ke hospital pakar bahagian rawatan dalaman. besok tengahari aku sampai kat hospital pakar. lepas doktor pakar membuat rawatan rutin dan bertanyakan soalan lazim, aku di minta untuk membuat ujian darah, air kencing, air tekak dan imbasan dada. masa on the way ke tempat ujian, aku belek memo doktor untuk pembuat ujian.


please take basic sample for;
- HIV Test
- h1n1 Test


uik?aku tergamam sekejap. dalam kepala hotak aku blank. takde apa-apa yang melintasi minda aku ketika itu. nak sedapkan hati tunggu aje la keputusan nanti.

aku kena admit 4 hari kat hospital. hari pertama dan kedua amat membosankan. selain kena cucuk fluid antibiotik kat tangan 12 jam sehari dan makan ubat batuk dan demam 4 jam sekali, aku hanya baring kat katil sambil melayan televisyen. nasib baik ramai nurse-nurse pelatih kat situ. hari ke tiga bini aku datang bawak laptop dan psp. baru terasa bebas bila dunia di hujung jari. bila dah dapat gajet, wifi HSJ plak slow. tensen je aku. boring punya pasal aku layankan jugak.

masuk hari ke 4 doktor cakap aku dah tak demam. aku tanya balik aku demam apa. dia cuma cakap aku demam biasa aje. damn! kalau demam biasa kan boleh rawat kat rumah aje. bagi aku panadol 3 kotak, ubat batuk 2 gelen, antibiotik 3 plastik ngan jadual senaman ringan, yang lain aku setelkan. bikin hati panas je bila dengar jawapan doktor tu. aku cakap aku nak discharge pagi tu jugak tapi dia seboleh-boleh suruh aku discharge petang. last-last, dia suruh amek lagi satu anti biotik shot pastu boleh discharge. kesudahannya aku keluar dari hospital dengan kepala yang berdengung sebab efek ubat tu.


"semua sekali RM2,721.00 terima kasih."


*************************************************************************************************


Rumah terbuka dan Besdey Afzal



*line up keluarga wanie (ayah wanie takde dalam gambar ini. kena balik awal ada hal penting).


keluar dari hospital terus pegi segamat rumah akak ipar aku. dia ada buat rumah terbuka dan majlis harijadi anaknya yang ke 3. kecik-kecik dah gumuk. sepanjang perjalanan tu aku tidur sambil layan stone. laju gak bini aku bawak kereta. tau-tau je da sampai. nama pun majlis rumah terbuka dan menyambut harijadi. dah tentu banyak acara makan-makan dan macam biasa aku tak makan sangat pasal kurang deria merasa. damn lagi!


*************************************************************************************


Tugasan di Parit Botak


tugasan aku yang pertama sejak bulan 5. kaku jugak mula-mula sebab dah lama tak pegang kamera. sampai je kat rumah pengantin aku test dulu skill aku di sekeliling rumah pengantin. tes tis tes tis dah mula dapat tune. malam tu majlis bernikah di surau sebelah rumah pengantin. kalau ikut aturcara nikah start lepas Isyak. buat persiapan itu ini pukul 9 la janji melayu. tengok jam dah pukul 9.20 tapi pak imam tak sampai-sampai lagi. mulut makcik pengantin perempuan dah start membebel sebab kelewatan pak imam. 10 minit diperlukan untuk dia cari no henfon pak imam.


"assalamualaikum pak imam."

"waalaikummussalam."

"pak imam kat mana?"

"ada kat rumah ni tengah bergurau dengan anak."

"pak imam, pak imam lupa ke malam ni pak imam ada majlis nikah dekat surau parit botak?"

"eh? bukan malam besok ke?"


angin je orang kat situ bila dapat tau pak imam jawab macam tu. pakcik-pakcik kat luar tergelak besar sambil hisap rokok nusantara hijau beramai-ramai. muka pengantin lelaki kembali senyum daripada kekelatan 20 minit yang lalu.
pak imam cakap biasanya kalau malam orang nikah hari sabtu malam ahad. tapi majlis ni buat hari jumaat malam sabtu. tu yang dia konfius. aku pun tak tau kat mana dia boleh konfius. da..? ish...kat surau tak boleh mencarut.




*ini bapak pengantin perempuan. jangan keliru dengan pengantin lelaki.


keesokan harinya layan majlis sanding pulak.








alhamdulillah. tugasan majlis ni berjalan dengan lancar. besok da boleh gi BP Mall layan drift. balik dari parit botak aku singgah kedai upload gambar dulu. buatnya terjadi apa-apa kat memory card ni nanti apa aku nak jawab dengan pengantin. mau kena pukul dengan orang kampung. tengah aku upload gambar mak mentua aku call. esok pagi ada tugasan di surau depan MRSM pontian. apa entah nama parit tu. nasib baik majlis nikah sahaja. tak menggangu perancangan aku lagi. sebab tu la kekadang aku tak nak terima tugasan last minute. tapi kalau rezeki, seboleh-bolehnya jangan tolak.hmmm....



*************************************************************************************


Tugasan kedua


masa ni tengah mamai lagi. majlis nikah pukul 10 pagi. ngantok tak hingat.













*************************************************************************************


Autoshow dan Drift BP style


selesai sahaja tugasan tadi, aku terus singgah kedai. wawan dan asjad ada di kedai. aku offer ikut aku ke BP Mall tengok autoshow dan drift event. dorag on aje walaupun tinggal 50 sen dalam kocek. teringat masa aku baru habis SPM dulu. dengan RM2 pun aku boleh sampai KL. huh..

ini kali pertama Abqary tengok autoshow dan drift event. selalu tengok kereta drift cerita Evolusi KL Drift. bila dia dah tengok depan mata tak nak berganjak la pulak. naik lenguh bahu aku dudukkan Abqary kat leher. dah la panas, ramai orang pulak. kalau macam ni punya gaya memang aku tak dapat nak shoot kereta la. tunggu punya tunggu akhirnya dapat jugak aku duduk di barisan hadapan. patut la dorang semua sekejap aje duduk kat depan. jadi tadahan pasir dan getah habuk tayar bila kereta drift depan dorang.



*kurang minat dengan kereta autoshow. muka pun ketat aje.








*kembali ceria bila dapat tengok kereta-kereta membuat aksi apungan.


*kereta ni dah jadi salah satu wishlist Abqary. lepas ni kalau aku jemput korang datang sambut majlis harijadi anak aku korang dah tau kan nak bagi apa.


*************************************************************************************

Hari terakhir


semalam hari terakhir aku di dermaga PTP. hari isnin start training job baru.
















4 comments:

  1. amboi balas dendam ke?takde gambo udang saiz XL ker?

    ReplyDelete
  2. LENG... BRAPE NO TEPON KOO, LG SATUU BERAPA SEWA STUDIOO YANG KAT JLN RAHMAT TUUU

    ReplyDelete
  3. 013-7329846 - leng
    016-5077746 - joy
    sori la incik..lama tak tgk blog...

    ReplyDelete
  4. hik3...
    lama mnyepi..zzzZZZZZ

    p/s: no pon abg leng sue amik sbb next year sue nak wat majlis sanding lak..

    secara muktamad, sue nak ABG LENG jd fotographer sue nnt... fotographer maljis... ongkos sue yg bayar ok.. tarikh 12/06/2010, tempat Dewan Serbaguna Taman Rinting.
    segala perubahan akan dibagitahu.. n_n

    ReplyDelete