Friday, July 31, 2009

suspek H1N1??


aku da 3 hari kena selsema yang berat. rasa macam nak tanggal je idong pusing laju-laju kat mesin basuh. asalnya abqary yang selsema dulu. lepas hantar abqary ke jb untuk bersama nenek dan ambok selama seminggu, aqil pula kena selsema. sehari sebelum wanie ke kl 3 hari lepas, dia pulak kena selsema,sakit tekak,batuk tak keluar darah, pening kepala dan sakit-sakit badan. balik dari kl, aku pulak kene selsema. akhirnya, satu famili kena selsema. malam semalam gi kerja pun berat je kepala ni. nasib baik tak banyak kerja. dapat jugak aku melelapkan mata pukul 4.30 pagi sampai pukul 6. hehe...tapi tu pun tak cukup nak cover waktu perjalanan aku balik kerja. seperti biasa, berenti kejap kat warung jual nenas untuk melelapkan mata sikit.

sebab tak tahan, aku, wanie dan aqil beramai-ramai ke klinik malaysia, batu pahat tengah hari tadi. melepas lagi semayang jumaat. doktor klinik tu pun terkejut bila aku masuk satu keluarga.

"sapa sakit?"

"semua doktor."

"haiya...u takda keluar negara kan?"

"takda la doktor. kami bukan suspek H1N1."

"bagus....ini macam saya boleh tolon."

apa punya doktor. macam doktor ayam. tapi yang bestnya kat klinik ni, dari meja sampai la ke mesin kira-kira wang tunai,semua nya old skool. gila...mana nak carik mesin wang tunai yang ada handle kene tarik baru keluar dia punya laci wang. ubat dah la murah gila. banyak pulak dia bagi. tak merugikan pihak syarikat kalau aku mc tiap-tiap minggu. baru rm15 satu orang.

"i tengok u punya muka ada pucat. ini i boleh tolong. i bagi u satu hari mc ok?"

emm...bagus doktor ni. tak payah aku nak bersusah payah buat ayat nak membohong. hakikat nya badan dan hidung aku memang tak boleh hendel. sampai rumah pun pagi tadi lelap kejap depan pintu kedai. nasib baik tak kena pijak dengan customer pasal kedai memang belom bukak pun. balik dari klinik dah pukul 2. pergi makan kejap kat batu pahat, pukul 3 balik rengit. perjalanan balik ke rengit yang memakan masa 20 - 30 minit aku rasa macam nak pergi melaka. mata pedih minta shutdown tapi aku tahan je. sape nak bawak kereta kalo aku tidur?wanie dengan aqil da tidur masa lalu depan bpmall.

dah sampai rumah gatal plak mata ni tak nak tidur. nak di pendekkan cerita, meluangkan masa kat kedai jugak..







moral: jaga lah kesihatan anda.

2 comments: