Monday, June 8, 2009

la lala lala


ish...terasa bersalah pulak bila tengok bila aku last update blog ni. masa mula-mula register dulu punya la semangat. janji dengan diri sendiri nak update tetiap minggu. ini semua disebabkan terlalu asyik dengan bermain game online. serabut jugak otak ni bila nak update blog. ye la...dalam kepala asik ingat game aje. korang mana into mende-mende ni.



****************************************************************


Setahun bersama Aqil




3.6.2009. genaplah usia Muhammad Aqil setahun. doktor cakap kena anggap aqil ni baru berusia 6 bulan. mula-mula susah jugak aku nak paham tapi bila tengok balik aqil ni, ada betul jugak. tumbesaran aqil ada lambat sikit. tak macam abang dia. mungkin kesan sampingan masa aqil lahir tempohari. lepas lahir aqil di tahan di wad ICU hospital batu pahat selama sebulan. sebulan duduk dalam inkubator. 2 minggu koma. mula-mula je aku semangat. lepas 2 minggu tu hampir putus asa jugak. nasib baik mak aqil pulak yang bersemangat. apa-apa pun aku bersyukur dikurniakan cahaya mata.

majlis harijadi aqil disambut secara sederhana oleh aku dan mak aku. umi aqil kursus selama 5 minggu di kuala lumpur bersama abqary. sempat amek gambar pakai handhone dan mms ke umi aqil dan abqary. nak 3G rengit lom dapat liputan lagi. tapi kadang-kadang dapat jugak signal 3g kat area punggur pastu padam balik.


*************************************************************

6.6.2009 - Abqary masuk hospital. dia dimasukkan ke SJMC sebab kaki dia bengkak. doktor cakap kaki dia kena jangkitan kuman bawah kulit. apa ntah nama sains dia. masa dapat berita tu aku da bersiap-siap nak bergegas ke sana. tapi umi qary cakap tak payah. risau jugak aku dibuatnya. dapat juga la tengok abqary malaui hubungan 3g. bagus kemudahan sekarang ni. handphone da tak payah nak canggih-canggih. handphone murah janji ada kamera da cukup. terubat juga rindu aku dapat tengok wajah abqary dan umi. mungkin abang dan adik ini rindu antara satu sama lain. iye la....mereka tak pernah berpisah.









moral: takda moral. tak tahu nak tulis apa. kepala tengah serabut.

3 comments:

  1. banyakkan bersabar ye abg leng. mudah2an abqary cepat sembuh ye.

    p/s: cantik blog abg leng.

    ReplyDelete
  2. time kasih sue..baby genjos yang bagi tempelet..kalo jumpe die kim salam k.

    ReplyDelete
  3. cet..baby genjos dah membesar..bertukar menjadi lady genjos...walekomusalam..

    ReplyDelete