Wednesday, July 22, 2009

di kunjungi kawan lama


hari ahad yang lepas kedai aku di kunjungi 2 orang ahli muzik@artis yang sedang menempa nama di persada seni tanahair. 2 orang tu pun bukan orang lain, geng sekolah aku juga. yang membuatkan dorang ni jadi ngetop bila budak-budak kat kedai aku ni nampak kelibat mereka berdua. sibuk selongkar meja aku. bila dah dapat apa yang di cari mula la tersipu-sipu kat member aku yang sorang ni.

"bang...mintak sain. saya memang minat dengan band abang."


member yang masih keletihan lepas buat show kat shout award! pastu lari ke batu pahat untuk menjayakan gig percuma anjuran rakan muda batu pahat pun dengan rela hati, tak nak melukakan perasaan peminat kecil, menurunkan tandatangan kat kertas kosong bersaiz A4 tu.

lepas sesi tandatangan, kita orang lepak kat depan kedai sambil berborak-borak kisah lama, kini dan masa depan. sempat juga menghabiskan 3 batang rokok bersama, mereka minta diri untuk sambung kembali perjalanan ke johor bahru. budak-budak tadi masih lagi menunggu di tepi kedai sambil mengusha-usha member yang tengah bersembang dengan aku. tengok dorang semua macam nak gerak, budak-budak ni datang lagi menerpa.



"err...uncle. amik la gambar kita orang ngan Komplot. kita orang Komplotan jugak."


aku pandang ke muka zack minta persetujuan. dia angguk bersahaja sambil tersenyum. dapat juga dorang bergambar ngan artis yang baru dorang sayang. lepas mengucapkan salam, mereka pun bergegas menuju ke johor bahru. Zack sempat juga memberi kata-kata perangsang pada peminat dia.



"korang sekolah lagi kan?belajar rajin-rajin. pelajaran tu penting."




dah nama pun budak-budak. dorang menerima nasihat zack dengan acuh tak acuh. bila kelibat mereka hilang dari pandangan, bertubi-tubi soalan diajukan kepada aku. macamana boleh member dengan dia? bila dorang sampai sini? dorang nak pergi mana? awek tu siapa? malas aku nak layan. aku masuk balik ke kedai dengan muka yang separa ketat.









apa!?dorang tak tau ke? aku pun arits jugak. cuma lagu aku tak sempat lagi ke udara di corong-corong radio mahupun telivisyen.


peringatan kepada jimbo. jangan harap kau dapat layanan seperti di atas kalau singgah di rengit. aku dah cuba. 0.01% je penduduk rengit yang boleh blah.









moral: kawan biar beribu, kasih biar 4. apa?1.tuhan 2.ibubapa 3.bini 4.anak-anak. salah ke?

3 comments:

  1. ini semua nya tak adil!!!patut yg sebelah zack tu adalah i ok!!!tak per jimbo, jimbo dtg Rengit org pertama mintak autograph adalah WANIE!!!

    ReplyDelete
  2. peh!
    rengit dikunjungi artis
    ini memang rare!

    ReplyDelete
  3. salam ziarah...

    dijemput menjadi follower sy yer..

    www.buaya-merah.blogspot.com

    ReplyDelete